En god fornemmelse

23 Mar

Den første gang var sammen med en som hed Kim og som lignede Eddie Vedder fra Pearl Jam. Jeg var meget forelsket i Eddie Vedder dengang, og min yndlingsdagdrøm var, at jeg sad på mit favoritdiskotek Boogies ude på gangen på en bænk, og han pludselig kom og tog min hånd og tog mig væk derfra. Uden ord. Bare med den ultimative vished om, at selvfølgelig skullle vi være sammen.

Det skete sjovt nok aldrig, og Kim mødte jeg på Crazy Daisy. Det var kort efter jeg var blevet 18. Det var vinter, og det var koldt, og jeg havde i et stykke tid gået og spekuleret på, hvordan jeg skulle komme af med min mødom. Jeg syntes tiden var moden, og jeg havde ingen kæreste. Jeg havde faktisk ikke prøvet at have en kæreste endnu og havde kun kysset med et par stykker. og jeg havde en voksende længsel og nysgerrighed indeni mig efter at finde ud af, hvordan det mon var det der sex.

Og da jeg så Kim, vidste jeg hurtigt, at det skulle være ham der skulle være den første. Han var 8-10 år ældre end mig, og jeg syntes han var fantastisk! Så ham scorede jeg en kold vinteraften. Vi gik ud i en baggård og kælede og kyssede. Og jeg spurgte ham, om han havde lyst til at komme med mig hjem og være den første. Det ville han gerne, så vi tog en taxi hjem. Jeg boede stadig hos mine forældre, gik i 2. g og havde gode veninder. Vi listede os ind på mit værelse, og så gik tingene deres gang. Han var sød og blid og passede godt på mig. Det gjorde ondt men ikke uudholdeligt. Bagefter blev han lidt og så listede han ud igen, så han kunne nå at være væk, inden mine forældre vågnede.

Det var en god fornemmelse at nu var det sket. Jeg følte mig anderledes, mere voksen.

Jeg blev selvfølgelig forelsket i ham bagefter. Og han desværre ikke i mig. Vi var sammen igen en gang til og det var det. Senere fik jeg at vide, at han havde sagt, at han hellere ville ha’ været sammen med min veninde (jeg havde en drop dead smuk veninde, som alle fyre var vilde med) end “hende jomfruen”. Det blev jeg ret ked af.

Men det ændrede ikke på, at han gav mig en god og tryg første gang. Og jeg er glad for, at jeg ventede, indtil jeg var klar.

Kvinde, 39 år