For nysgerrig til at vente

8 Apr

Når jeg tænker tilbage på min seksuelle debut, er min første følelse: usikkerhed, nervøsitet, generthed og ikke mindst uvidenhed. Min mor havde ikke fortalt mig noget som helst, min far havde fortalt om blomsterne og bierne. Noget information fra bøger, skolen og veninder havde jeg dog trods alt. Indtil jeg var 19 år, havde jeg haft et par kærester, havde kysset og holdt i hånd, men det med sex var for mig meget svært at komme igang med. Jeg husker, at jeg havde en frygt for at blive gravid, men jeg havde alligevel lyst til at komme igang med det seksuelle.

Det blev ikke med drømmefyren eller kæresten, men med en fyr, som jeg kun kendte lidt til, og som var noget ældre end mig selv. Han forførte mig til en fest på et kollegium, hvor han selv boede. Jeg havde været til fester før på samme kollegium, så jeg vidste, hvem han var, så det gjorde det lidt nemmere. Fyren var erfaren, sukkede dog noget ved tanken om, at han skulle tage min mødom. Det blev ikke til nogen indfølende oplevelse, og det gjorde rigtig ondt! Men fyren var OK og sød ved mig-   og vi fik grinet af hele situationen, og det var befriende. Om natten kørte han mig på sin motorcykel næsten hjem. Jeg boede hos mine forældre. Min cykel stod ved et busstoppested, så jeg måtte cykle det sidste stykke. Jeg sneg mig ind i seng, stod tidligt op om morgenen for at gå på weekend-rengøringsarbejde.

Mine forældre fik ikke noget at vide om min debut. Min mor kunne jeg slet ikke tale med, og min far var tit meget opfarende, så jeg holdt det for mig selv derhjemme. Mine søskende – 9 og 16 år yngre end mig – kunne jeg selvfølgelig ikke indvie i min historie, så det var hårdt og ensomt. Men min gode veninde fik hele historien! Og det var super godt at vide, at hun var der og gerne ville lægge øre til. Fyren var jeg sammen med et par gange mere, og så var jeg heldigvis lidt mere rustet og lidt mindre nervøs, når jeg senere havde sex med en fyr.

Når jeg tænker tilbage på hele historien, kunne det have været en meget bedre start, hvis jeg havde haft en kæreste og været i et længerevarende forhold, hvor det følelsesmæssige havde været i orden. Men jeg var for nysgerrig til at vente på den rette.

Kvinde, 63 år gammel.